موسیر خشک تازه اصل ارزان

موسیر یکی از گیاهان کشت شده در کشور می باشد و در سر تا سر ایران می توان این گیاه را کاشت. موسیر نزدیک ترین گیاه به سیر می باشد و شباهت های فراوانی دارند.

استفاده از موسیر تنها به امروزه محدود نمی شود بلکه از دیرباز تا کنون مردمان از آن استفاده می کردند. در گذشته نیز مانند حال از موسیر به عنوان چاشنی غذا های مختلف، ترشی موسیر و به عنوان طعم دهنده دوغ، ماست … استفاده می کردند.

موسیر فواید بسیار زیادی برای بدن دارد که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت. موسیر خشک تازه و همچنین سیر تازه پاک شده، اصل و ارزان را می توانید در مراکز فروشگاه معتبر و فروشگاه های موجود در سطح شهر و همچنین از سایت های معتبر تهیه کنید.

حتما دقت داشته باشید موسیر را به صورت اصل تهیه کنید و از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید، زیرا فواید بی نظیر آن در موسیر مرغوب و اصل بیشتر اثر بخش خواهد بود و اگر اصل نباشد طعم خوبی نخواهد داشت و ممکن است شما از خوردن آن امتناع ورزید.

موسیر خشک تازه اصل ارزان

خرید موسیر خشک

خرید موسیر خشک برای خرید موسیر خشک می توانید به مراکز فروش این محصولات در سطح شهر، میوه فروشی ها و سبزی فروشی ها و همچنین عطاری های موجود در شهرتان مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید. راه دیگری که برای خرید موسیر خشک وجود دارد خرید آنلاین می باشد. با مراجعه به سایت های معتبر نمایندگی های فروش و صفحات رسمی و معتبر فروشگاه های مختلف می توانید این محصول را تهیه کنید. خرید آنلاین این فرصت را به شما می دهند تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید و در درب منزل و در کم ترین زمان ممکن سفارش خود را تحویل بگیرید.

همانطور که گفته شد باید دقت داشته باشید که موسیر اصل را تهیه کنید، پس از مراکز معتبر خرید کنید تا خریدی مورد اطمینان داشته باشید.

موسیر خشک تبریز

موسیر خشک تبریز موسیر خشک تبریز طرفدار های فراوانی دارد و روز به روز بر تقاضا کننده های آن افزوده می شود. موسیر خشک تبریز به شهر های دیگر کشور نیز صادر می شود و افراد در هر کجای ایران که باشند می توانند آن را تهیه و در غذا ها و لبنیات ها و… مورد استفاده قرار دهند.

از فواید بی نظیر موسیر خشک می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

در موسیر ویتامین ها و مواد معدنی مختلف و زیادی وجود دارد که در نهایت باعث تقویت جنین و زن باردار می شود. این مواد باعث رشد هر چه بهتر جنین می شود، بدن مادر باردار را سلامت نگه می دارد و مانع از نقص سیستم عصبی جنین می شود. نقص سیستم عصبی جنین یکی از بدترین عارضه های دوران جنینی می باشد که موجب سقط می شود، شما با استفاده از موسیر این احتمال را کاهش خواهید داد.

ویتامین آ و ویتامین سی و همچنین منیزیم موجود در موسیر باعث سلامت بهتر استخوان ها و رشد بهتر کودکان نیز می شود.

موسیر ذخیره چربی بدن را کاهش می دهد، استفاده از موسیر برای لاغری بسیار موثر خواهد بود، اگر موسیر را در برنامه غذایی خود قرار دهید و از آن در تهیه غذا های خود استفاده کنید باعث می شود که به مرور زمان چربی های بدنتان کم شود و کاهش وزن و همچنین کاهش سایز داشته باشید، پس اگر رژیم هستید و یا قصد کاهش وزن دارید حتما آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

موسیر سرشار از ترکیبات گوگردی می باشد، این ترکیبات که در سیر ترشی یک ساله هم موجود است باعث می شود که مقاومت بدن در برابر باکتری ها افزایش پیدا کند و خاصیت ضد باکتریایی دارد، این گیاه در درمان بیماری های باکتریایی و ویروسی مانند سرما خوردگی، آنفولانزا، برونشیت و سایر بیماری های ریوی به کار می رود و تاثیرات بسیار زیادی در بهبود بیماری دارد.

از فواید دیگر موسیر می توانیم به تحریک آنزیم های گوارشی در جهت هضم بهتر غذا اشاره کنیم، این گیاه همچنین باعث بهتر شدن وضعیت بیماری زخم معده می شود و همچنین حرکات روده باریک را بهبود می بخشد و در نهایت باعث بهبود یبوست می شود، اگر یبوست دارید حتما ماست موسیر را همراه با غذا های خود میل کنید.

تحقیقات مختلف ثابت کرده اند که موسیر باعث افزایش تولید هورمون انسولین می شود، به دنبال افزایش انسولین قند خون کاهش پیدا می کند و به همین علت به افراد دیابتی توصیه می شود که غذا های خود را همراه با آن درست کنند.

طبع موسیر گرم و خشک می باشد پس در هنگام استفاده از آن دقت کنید تا همراه با موادی میل کنید که طبعش را متعادل کنند.

رفع تنگی نفس، جلوگیری از فراموشی یا آلزایمر، تقویت قوای جنسی زن و مرد، کاهش سردرد از دیگر فواید بی شمار این ماده معجزه گر می باشد.

موسیر خشک ارزان

موسیر خشک ارزان برای اطلاع از قیمت موسیر خشک می توانید به مراکز فروش مراجعه کنید و یا سایت های معتبر فروش را چک کنید. در حالت کلی موسیر با وجود این که فواید بسیار زیادی دارد اما قیمتی ارزان دارد و شما به راحتی می توانید آن را تهیه کنید و نوش جان کنید.

موسیر را می توانید در دمپخت های مختلف، سالاد، ماست، دوغ، پنیر، چیپس و پنیر، لازانیا، کشک و بادمجان و سایر غذاهای مورد نظرتان به عنوان چاشنی بریزید و طعمی دل نشین و جدید و جذاب به غذا هایتان اضافه کنید.

موسیر خشک جنگلی

موسیر خشک جنگلی گاها بعضی افراد فکر میکنند موسیر جنگلی همان سیر هست اما در ابعاد کوچکتر، این فکر اشتباه است. خواص موسیر با خواص سیر یکسان می باشد اما این دو گیاه کاملا متفاوت از همدیگر می باشند‌.

موسیر خشک جنگلی برای درمان شوره و ریزش سر شدیدا موثر و مفید می باشد، برای درمان ریزش مو هایتان کمی موسیر خشک جنگلی را در آب خیس کنید و چند دقیقه صبر کنید تا جایی که عصاره آن خارج شود، سپس این عصاره را به ریشه مو های خود بمالید و ماساژ دهید و بگذارید بماند، پس از حدودا ۱۵ الی ۲۰ دقیقه موهایتان را با آب ولرم و شامپو بشویید. گوگرد موجود در موسیر ریزش مو را کاهش می دهد.

دقت داشته باشید که موسیر را بیش از حد معمول استفاده نکنید، موسیر مانند هر ماده غذایی دیگر همان طور که مفید است می تواند مضر نیز باشد، خوردن بیش از حد موسیر باعث آسیب رسیدن به بدن و جوش و آکنه و گرمی می شود. دمای بدن را بالا می برد و باعث سوزش سر دل می شود‌.