شکر سفید 50 کیلویی که می تواند جلوی مرگ مغزی را بگیرد

همه انواع قند دارای محتوای کالری یکسان، اما شاخص های گلیسمی متفاوت هستند. در واقع، قند تصفیه شده سفید تقریباً دو برابر نارگیل قهوه ای سریعتر جذب بدن می شود و باعث افزایش سریع سطح قند خون و به دنبال آن کاهش این سطوح می شود.

دلیل اصلی در فرآیند پردازش نهفته است. عسل، نارگیل و نیشکر محصولات طبیعی هستند، در حالی که شکر تصفیه شده از چغندر قند از طریق فرآیندهای شیمیایی پیچیده از جمله حرارت دادن و سفید کردن به دست می آید.

نقش شکر سفید 50 کیلویی نه تنها به رنگ و شکل یک نوع قند خاص، بلکه به این بستگی دارد که آیا محصول اصلی از نظر شیمیایی درمان شده است یا خیر. افزودن رنگ تیره و عطر دلپذیر به شکر عمیقاً فرآوری شده از چغندر یا تفاله نیشکر آسان است. این فقط یک موضوع تکنولوژی است.

شکر سفید 50 کیلویی

از سوی دیگر، شکر طبیعی نارگیل با شاخص گلیسمی پایین را می توان در یک فرآیند ملایم سفید کرد. در نتیجه، شبیه شکر تصفیه شده معمولی است و حاوی همان مقدار کالری است، اما در عین حال مکانیسم متفاوتی بر متابولیسم دارد.

شکر تصفیه شده چیست؟

پیشرو در کالری، شکر سفره تصفیه شده محصولی است که حداکثر از همه ناخالصی ها (از جمله مواد معدنی و ویتامین ها) پاک می شود. سفیدی این قندها با سفید شدن به دست می آید. در ابتدا، تمام قندهای طبیعی رنگ تیره دارند. بافت شکر نیز به صورت مصنوعی به دست می آید.

چغندرقند یا بقایای نیشکر که برای تولید شکر نیشکر قهوه ای نامناسب هستند، ماده اولیه شکر تصفیه شده است. لازم به ذکر است که در صنایع غذایی معمولا از شکر تصفیه شده استفاده نمی شود بلکه از محصول ارزان تری یعنی شربت فروکتوز استفاده می شود.

شربت گلوکز فروکتوز

شربت گلوکز فروکتوز جایگزین شکر در تولید شیرینی های صنعتی است. این شربت با همان کالری در هر گرم، چندین برابر شیرین‌تر از شکر معمولی است، راحت‌تر با بافت محصول ترکیب می‌شود و ماندگاری آن را افزایش می‌دهد. ماده اولیه آن ذرت است.

مضرات شربت گلوکز فروکتوز در این واقعیت است که قوی تر از قند است و بر مغز انسان تأثیر می گذارد و باعث اعتیاد به طعم بیش از حد شیرین می شود. همچنین قند خون را به طور چشمگیری افزایش می دهد، باعث تولید بیش از حد انسولین می شود و با مصرف منظم خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد.