ریحان خشک موجب بازگشت حافظه كوتاه مدت مي شود

چگونه از ریحان در وعده های غذایی استفاده کنیم؟ فواید و بیماری های خوب گیاهی است فوق العاده معطر. گیاهی یک ساله است که از برگ های آن اغلب به عنوان چاشنی غذاهای مختلف استفاده می شود. برگ‌های برخی از آن‌ها طعمی شبیه به بادیان دارد که قوی و شیرین است.

ریحان خشک به طور گسترده در پخت و پز در سراسر جهان استفاده می شود و یکی از برجسته ترین گیاهان دارویی به عنوان ادویه است. بوته های ریحان کوتاه و مسطح هستند.

اغلب ارتفاع آنها فقط 15-30 سانتی متر است. گسترش می یابد به. رشد آن آسان است و برداشت منظم با رشد بیشتر آنها باعث افزایش عملکرد می شود. بیش از 160 نوع ریحان وجود دارد که هر کدام طعم و ظاهر خاص خود را دارند. گل ریحان خانه های بسیاری را زیبا می کند.

تازه نگه داشتن ریحان کار سختی است. اگر به درستی ذخیره نشود، تیره و محو می شود. با این حال، روش هایی برای تازه نگه داشتن برگ ها پس از برداشت ساقه ها وجود دارد. البته هر چه ریحان تازه تری بخرید در هر صورت ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

قرار دادن دسته در یک لیوان یا شیشه پر از آب، مانند گل، بهترین راه برای نگهداری ریحان است.

انتهای آن را ببرید، بسته نرم افزاری را در یک لیوان یا شیشه آب که در یخچال قرار می گیرد قرار دهید. برگ های ریحان را با یک کیسه پلاستیکی بپوشانید. ریحان ذخیره شده به این روش تا یک هفته سرزنده و سبز باقی می ماند.

روش دیگر نگهداری ریحان، نگهداری آن به عنوان سبزی سالاد است. برگ ها را از ساقه جدا کرده و روی یک لایه حوله کاغذی یا حوله آشپزخانه تمیز قرار دهید، حوله را دور برگ ها بپیچید و رول را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید.

این روش برگها را آبدار اما نه خیس و نه مرطوب نگه می دارد. اگر می خواهید ریحان را بیش از چند روز نگهداری کنید، می توانید آن را فریز کنید.

سبزترین و تازه ترین ریحان را به سرعت در آب نمک در حال جوش به مدت 15 ثانیه بجوشانید، آبکش کنید و برای خنک شدن سریع در آب یخ فرو کنید. این تضمین می کند که رنگ سبز خود را حفظ می کند.

سپس آن را در مخلوط کن با کمی روغن زیتون مخلوط کنید. بعد از اینکه پوره را در قالب های یخ ریختید و منجمد کردید، مکعب ها را در کیسه های پلاستیکی خالی شده قرار دهید تا تا یک سال نگهداری شود.

مسلماً این روش کمی تلاش می کند. از طرف دیگر، برگ های تمیز و خشک ریحان را روی یک ورقه پخت قرار دهید. فریز کنید تا یخ بزند، حدود یک ساعت.

آنها را در کیسه های پلاستیکی دربسته قرار دهید و دوباره در فریزر قرار دهید. ریحان یخ زده به این ترتیب تیره می شود، اما مقدار زیادی ریحان طعم خود را حفظ می کند. اگر می خواهید هم طعم و هم رنگ خود را حفظ کند، روش اول را امتحان کنید.