روغن کنجد را به جای صابون خاویار استفاده کنید

در مورد روغن کنجد که در دهه 2020 به راحتی در بازار موجود است، البته بسته به ظرفیت، تفاوت هایی وجود خواهد داشت، اما در حال حاضر می توان آن را به محصولات ارزان قیمت از 5000 تا 10000 وون و گران قیمت تقسیم کرد.

محصولاتی از 20000 وون تا 30000 وون، با توجه به اینکه کنجد مصرف شده در هنگام شیردوشی در حالت دانه کنجد کامل دوشیده شده باشد یا در حالت پودر کنجد (پودر کنجد) تعیین می شود. 

در مورد روغن کنجد ارزان قیمت که کمتر از 10000 وون است، محصولی است که با استفاده از پودر کنجد دوشیده می شود و از نام ماده اولیه می توان تایید کرد که روغن کنجد استفاده شده از پودر کنجد، کنجد دوشیده شده است. پودر یا پودر کنجد بوداده.

روغن کنجد

در گذشته چون عملکرد دانه کنجد زیاد نبود قیمت واحد روغن کنجد که پرس و پرس می شود بالا بود. در گذشته، بسیاری از دانه های کنجد وارداتی از چین بود، اما در میان روغن کنجد موجود در بازار در قرن بیست و یکم، دانه های کنجد چینی به تدریج به سطح بالایی ارتقا یافتند.

دانه‌های کنجد آسیای جنوبی، مانند دانه‌های هند، میانمار و ویتنام، یا دانه‌های کنجد آفریقایی از تانزانیا و سودان ، دانه‌های اصلی هستند. یا، در بسیاری از موارد، آنها را به عنوان “وارداتی” بدون هیچ نشان ملی رد می کنند.

این تا حدی به دلیل توسعه تجهیزات مکانیکی است که فشرده‌سازی با فشار بالا را ممکن کرده و میزان استخراج را افزایش می‌دهد. در قدیم کنجد برشته شده را در پارچه ابریشمی می‌پیچیدند و در هاون می‌گذاشتند و با هاون می‌کوبیدند. 

هرچقدر هم که با فشردن آن را فشار دهید، 100 میلی لیتر هم نیست، یعنی نصف بطری. اگر آن را با دانه های کنجدی که چندین سال کهنه شده فشار دهید، می توانید نصف بطری را به یک بطری دیگر ببرید. 

هیچ راهی برای استخراج بیشتر از این وجود ندارد، اما اگر یک لوله نازک را به پشت پرس وصل کنید و روغن پخت و پز را به این ترتیب مخلوط کنید، می توانید بیش از یک بطری را بیرون بکشید.

 در دهه 2000، قیمت روغن کنجد از شرکت‌های بزرگ مواد غذایی که از آرد کنجد وارداتی استفاده می‌کردند، در مقایسه با روغن زیتون فروخته شده در کره کاهش یافت.

در مورد واردات محصولات کشاورزی به عنوان مواد اولیه بدون فرآوری، نه تنها تعرفه های فوق العاده بالایی می پردازند، بلکه باید هزینه های اضافی را نیز صرف صندوق تثبیت قیمت محصولات کشاورزی کنند.

 از سوی دیگر، وقتی کنجد یا کنجد بو داده به صورت پودر کنجد یا پودر کنجد بوداده وارد می‌شود، به‌جای مواد خام، به‌عنوان محصولات کشاورزی فرآوری‌شده در نظر گرفته می‌شود و کنجد به‌عنوان مواد اولیه می‌تواند با قیمت بسیار پایین‌تری وارد شود.

 بنابراین، روغن کنجد ارزان که معمولاً در بازار موجود است، با استفاده از دانه‌های کنجد وارداتی یا بوداده دوشیده می‌شود و با قیمت نسبتاً پایین توزیع می‌شود.

از سوی دیگر، در مورد روغن کنجد که کیفیت بالایی را دنبال می‌کند، کنجد کامل چینی بدون توجه به قیمت مواد اولیه با تعرفه‌های بالا وارد می‌شود یا دانه‌های کنجد کامل داخلی گران‌قیمت دوشیده می‌شوند و بدون خرد کردن آن‌ها توزیع می‌شوند. مواد خام.

در مورد روغن دانه کنجد محبوب در یک قوطی 450 میلی لیتری و در مورد روغن کنجد کامل با کیفیت بالا در یک بطری شیشه ای نسبتاً کوچک بسته بندی و توزیع می شود و با بررسی اینکه آیا ماده اولیه کنجد یا پودر کنجد است.

البته روغن کنجد با استفاده از دانه کنجد به عنوان ماده اولیه به وضوح با روغن طعم‌دار یا روغن کنجد تقلبی مخلوط با روغن ذرت یا روغن کانولا که در زیر توضیح داده شده است متفاوت است.